6.5.14

Kitap Yorumu: Oyunbaz || Wulf Dorn




Hep seni düşünüyorum, yakında sen de beni aklından çıkaramayacaksın… 

Evet, yukardaki cümle kitabı okumama neden olan cümledir. Tanıtımı okuyunca da zaten elimden kurtulamadı. Wulf Dorn’u ilk defa okuyorum. Şizofren kitabını görmüştüm ama beni pek çekmemişti o zamanlar. Ama bu kitabı ile yazarın çıkan diğer kitaplarını da alıp okuyacağım. 

Jan Forstner; asıl adamımız ve bir psikiyatr. Hayatı olaylar patlak vermeden önce de aslında normal değil. Erkek kardeşinin uzun yıllar önce kaybolması ile ailesi ve kendisinin hayatı altüst olmuş. Ama araştırma sayesinde kardeşine ne olduğunu ortaya çıkarıyorlar. Sevgilisi –Carla, kendisi muhabir- bunu kitaplaştırıyor ve çok satıyor kitabı. Carla bir anda ünlü oluyor ve imza etkinliklerine katılıyor. Tabii bu arada ikilinin arası açılıyor, kendilerine zaman verme adına da bu etkinlikler iyi oluyor. Ama Jan tabii ki Carla’yı seviyor ve özlüyor kendisini. İşte hayatı karmaşıkken bir gün odasına güller geliyor. Ve o güllerle birlikte hayatı iyice karışıyor. Neredeyse ölümüne bile neden oluyor. 

Kitap birkaç kişinin ağzından anlatılıyor. Asıl kadın kahramanımız ise psikopat. İnanın okurken ben bile ürktüm kendisinden. Akıl sağlığı bozuk, psikozlu biri ama sandığımızdan çok akıllı, hem de çok. Acayip derece de kafayı Jan’la bozmuş. Jan’ın onu kurtaracağını ve bu sayede gerçek aşkı bulacaklarını sanıyor.

“Kusura bakma sevgilim, “ diyen kadın sesini duydu. “Ne yapalım, insanları bazen mutluluğa zorlamak zorunda kalabiliyorsun.” 

Bu süre içinde hop oturup hop kalkıyorsunuz. Psikopatımız sarışın bir kadın ve kitapta her sarışın kadını katil olarak düşünmedim değil. Gerçekten öyle bir yazmış ki Dorn hikayeyi herkesten kuşkulanıyorsunuz. Ama sonunda sizi öyle bir şaşırtıyor ki inanamıyorsunuz. Şahsen ben öğrendiğimde koca bir “ohaaa” dedim :) Bunu yazarken bile gözümün önünden kitaptaki cümleler geçiyor ve hala inanamıyorum. 

Psikolojik gerilimden hoşlanıyorsanız Oyunbaz’ı okumamazlık yapmayın. Pişman olmazsınız. 


Melis A.

Orijinal Adı: Dunkler Wahn
Yazarı: Wulf Dorn
Yayınevi: Pegasus Yayınları



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder