13.9.14

Kitap Yorumu: Fracture Me || Taheref Mafi (Shatter Me #2.5)


Şunu söylemeden yoruma başlamak istemiyorum: Adam kesinlikle senden bir cacık olmaz. Diğer kitaplarda gözümden düşmüştün şimdi bu kısacık kitabınla iyice düştün. Yani aslında sen yoksun benim için, diyorum ve yorumuma geçiyorum.

Fracture Me, Shatter Me serisinin 2.5’luğu. Adam Kent’in ağzından anlatılan novella. Aslında kitabı okuyan çok sevgili Kitap Hayvanı'nın Günlüğü'nün yorumundan ve okumamamı tembihledikten sonra elimi sürmeyecektim ama Goodreads’te gezerken seriyi ne kadar özlediğimi fark ettim ve üçüncü kitap öncesi bunu da aradan çıkarayım dedim. Ama keşke demeseymişim. Hayır yani okuma diye kız zaten uyarıyor ama ben ne yapıyorum burnumun dikine gidiyorum. Ve sonra böyle hayal kırıklığımla kalakalıyorum.

Yukardaki cümlemden de anlayacağınız gibi Warner taraftarıyım. Adam Kent, daha ilk kitaptan gözümden düşmüş biri olaraktan yazarın bu arkadaşa 62 sayfacık da olsa novella yazması koydu bana. Hayır diyecekseniz ki ne yaptı bu çocuk? Bir kere sağlam bir karakter değil. Juliette’e olan aşkı yalan. Seviyorum diye geçiniyor ama iş güvenmeye gelince arkasını dönen bir karakter. Onu da geçtim kız için kıçını bile kaldırmıyor bu arkadaş! Hani nerede aşk? Kıza küçük bir çocukmuş gibi davranması da en sinir bozucu yanı. Birde o küçük Emrah tarzı hareketleri inanın insanda intihar etme eğilimine neden oluyor.

Daha çok uzatmanın anlamı yok gibi. Adam konusunu ikinci kitabın sonunda pek bir yere bağlayamasam da bu novella ile kesinlikle kapanmıştır benim için –hatta okuyan arkadaşlarım içinde. Hareketleri, tavırları ömrümü yedi. Juliette’e ve kitaptakilere acıyorum yeminle. Ama şunu da söylemek istiyorum ki diğer kitapları okuyunca da söylemiştim, yazar eğer Adam ile Juliette’i birleştirirse yakarım buraları. Warner’ımı göz ardı ederse bu iş hiç iyi bitmez. Benden söylemesi.

Ekstra olarak da Adam severler lütfen alınmasınlar, bu benimle o şahıs arasında. Kardeşi James'i daha çok seviyorum ama Adam ıh-ıh olmamış yani.

Şimdi İgnite Me’yi de kısa giriş yaptıktan sonra bu gazla onu da okumadan olmaz sanırım :)


Melis A.

Orijinal Adı: Fracture Me
Yazarı: Tahereh Mafi
Dil: İngilizce


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder